Ένας έμπορος ρούχων μεγάλων οίκων μόδας, βλέποντας την απροσδόκητα μεγάλη ζήτηση ενός γυναικείου φορέματος, αποφάσισε να αυξήσει την τιμή του κατά 40% σε σχέση με την τιμή του περασμένου μήνα.
Δυστυχώς γι’ αυτόν οι πωλήσεις του συγκεκριμένου ρούχου έπεσαν κατακόρυφα και ο έμπορος που είχε αγοράσει πολλά τέτοια φορέματα φοβήθηκε ότι θα του έμεναν απούλητα. Για το λόγο αυτό αποφάσισε να προχωρήσει σε μείωση κατά 40% της νέας τιμής που είχε το φόρεμα αυτό, ώστε να προσελκύσει ξανά τις πελάτισσές του.
Τελικά από την αρχική τιμή αυξήθηκε, μειώθηκε ή παρέμεινε ίδια η τιμή του φορέματος; Αν δεν παρέμεινε ίδια κατά πόσο αυξήθηκε ή μειώθηκε η τιμή;
Αν προσπαθήσατε αρκετά, αλλά δεν καταφέρατε να βρείτε τη λύση, κοιτάξτε τη λύση στα σχόλια.
Λύση:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς υποθέσουμε ότι η αρχική τιμή του φορέματος ήταν 500 ευρώ. Μετά την αύξηση κατά 40% η νέα τιμή του είναι:
500 Χ 40% = 200 Ευρώ, άρα 500 + 200 = 700 Ευρώ η νέα τιμή.
Μετά τη μείωση της τιμής κατά 40% η τιμή διαμορφώνεται ως εξής:
700 Χ 40% = 280 Ευρώ. Άρα η νέα τιμή θα είναι 700 – 280 = 420 Ευρώ.
Συνεπώς μετά τη μείωση της τιμής κατά 40% το φόρεμα θα είναι φθηνότερο κατά 16%.