ΩΡΑ...

Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

«Είμαι Έλληνας και θέλω να επιστρέψω στην πατρίδα μου»

Με τον τίτλο «Μπορείς να κλέψεις ένα άγαλμα, αλλά όχι την καταγωγή μου», ένα νέο κίνημα για την επιστροφή των αγαλμάτων στην Ελλάδα εκδηλώνεται τις τελευταίες ημέρες, κυρίως στο διαδίκτυο.
Αφετηρία του κινήματος στάθηκε η πρωτοβουλία του μουσικοσυνθέτη - φωτογράφου Ares Καλογερόπουλος, ο οποίος ζει και εργάζεται στο Oltenburg της Γερμανίας.
Ο Καλογερόπουλος δημιούργησε ένα βίντεο διάρκειας 1.20 λεπτών, το οποίο επικεντρώνεται σε ένα στόχο: Στην επιστροφή των κλεμμένων ελληνικών αγαλμάτων απ’ τα μουσεία του εξωτερικού στα οποία «φιλοξενούνται» στην πατρίδα τους.
Η προσπάθεια έχει τίτλο: «Μπορείς να κλέψεις ένα άγαλμα, αλλά όχι την καταγωγή μου» και ήδη γνωρίζει τεράστια απήχηση σε κοινωνικά μέσα, με χιλιάδες σχόλια υπέρ της πολιτιστικής αυτής δράσης και υπέρ της διάσωσης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Η ιδέα του βίντεο είναι η παρουσίαση κάποιων κλεμμένων ελληνικών αγαλμάτων τα οποία «μιλούν» και εκφράζουν κρίσεις και επιθυμίες. Έτσι η Αφροδίτη της Μήλου διατυπώνει το κεντρικό μήνυμα «Μπορείς να κλέψεις ένα άγαλμα, αλλά όχι την καταγωγή μου», ο Περικλής αναφωνεί «Είμαι Έλληνας και θέλω να επιστρέψω στην πατρίδα μου», η Καρυάτιδα που η κλοπή της τη χώρισε από τις αδερφές της εκφράζει το παράπονό της με τις φράσεις «Γεννήθηκα στην Ελλάδα. Οι αδερφές μου είναι εκεί», ενώ εκείνη «φιλοξενείται» σε βρετανικό μουσείο, ένα άγαλμα ξεσπά από την ανήλιαγη χώρα στην οποία κρατείται «Μου έλειψε ο ήλιος μου», ένα άλογο απαξιώνει αυτούς που το έκλεψαν με τη φράση «Φτιάχτηκα για να με ιππεύουν ήρωες», μια κόρη εκλιπαρεί για βοήθεια με τη φράση «Συνέλληνες, με κρατούν όμηρο», ενώ ένα άλλο άγαλμα διατρανώνει την πεποίθησή του αναφορικά με την καταγωγή του με τη φράση «Με σχεδίασαν και δημιούργησαν, ελληνικά μυαλά, χέρια και μάρμαρα».
Κορυφαία ωστόσο δημιουργία του Καλογερόπουλου αποτελεί το φυλακισμένο άγαλμα, η φυλακισμένη κόρη, η οποία πίσω από τα κάγκελα της φυλακής μετρά τις ώρες «Περιμένοντας την αποφυλάκισή μου».




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου